Balanç acadèmic del primer bimestre

Després de gairebé dos mesos de classes, i donat que la meva carrera en concret (i altres del PoliTo) van per bimestres, arriba el moment culminant: els exàmens! Els primers exàmens, a més, que faig aquí a Torino, amb la qual cosa es posa una mica més interessant.

Aquest bimestre he fet tres assignatures, alguna més fàcil, alguna més difícil, però el nivell és semblant a la FIB. A continuació us explicaré com ha anat cada assignatura, per a que veieu com les gasten aquí a Itàlia. Noteu que les notes aquí van de 0 a 30 punts, i que l’aprovat és a partir del 18 (un 6 sobre 10)!

Sistemi informativi (sistemes d’informació)

  • De què va? Bàsicament, com aplicar els sistemes d’informació a les empreses per automatitzar processos i augmentar beneficis, reduir despeses, reduir temps de servei al client i augmentar la satisfacció del mateix amb l’empresa, entre altres.
  • Assignatures relacionades a la FIB (que jo hagi fet): E3 i ES1
  • Com són les classes? Un tostón monumental. Passi de transparències avorrides durant dues hores amb un professor que parla molt baixet i vocalitzant poc, normalment a partir de les 8.30h del matí.
  • Material disponible: Bo, totes les transparències i alguns exàmens d’altres anys.
  • Modalitat d’avaluació: Examen totalment: alguna pregunta de com fer el diagrama de classes i d’activitat per a un sistema de proveiment de bicicletes urbà (calcat al Bicing), i preguntes de teoria.
  • Valoració: Hagués pogut ser molt més interessant. Un 7.

Programmazione di sistema (programació de sistemes)

  • De què va? Té un temari molt heterogeni: el llenguatge C++, aplicacions per línia de comandes i d’interfície gràfica, sistemes operatius (Windows bàsicament), threads, IPC, DLL, l’USB, l’entorn .NET i el llenguatge C#.
  • Assignatures relacionades a la FIB (que jo hagi fet): SO, PI i potser ADA (molt poc)
  • Com són les classes? En general avorrides. El professor explica bé i resol dubtes de la gent però hi ha massa temari a cada classe, que és de dues hores sense interrupció.
  • Material disponible: Molt bo, totes les transparències amb vídeo opcional de cada lecció.
  • Modalitat d’avaluació: Examen (molt curt i massa puntual sobre alguns aspectes de l’extens temari), exercicis (pràctiques molt llargues cada setmana) i laboratori (montatge d’un ratolí i programació del firmware).
  • Valoració: Tanta informació que al final resulta contraproduent. Un 6.

Applicazioni Internet (aplicacions d’Internet)

  • De què va? Té un temari molt interessant relacionat amb les aplicacions d’internet: XML, HTML, CSS, el protocol HTTP, el llenguatge Javascript, programació web amb C# i .NET, seguretat, criptografia i RDF.
  • Assignatures relacionades a la FIB (que jo hagi fet): PXC i DSBW
  • Com són les classes? Una mica avorrides, però no excessivament. El professor fa les classes força amenes i, en no usar transparències, t’involucres més. No ajuda el fet que un dia hi ha 4 hores seguides de classe.
  • Material disponible: Poc, però es proporciona una llista de tots els temes tractats a classe.
  • Modalitat d’avaluació: Examen oral de tres preguntes sobre el temari. Es pot fer un projecte voluntari amb algun tema relacionat amb l’assignatura per a ensenyar-li i pujar nota (jo he fet un xat). Veure més avall per saber com és un examen oral!
  • Valoració: Molt interessant, encara que algunes parts ja les havia tractat a PXC i DSBW, i que l’avaluació no m’ha semblat correcta. Un 7,5.

Apèndix: Com és un examen oral?

Un examen oral és, almenys per a l’únic que he fet, una mala alternativa als exàmens escrits. Donat que dura (sempre parlant del que he fet) uns 15 minuts, el temari a preguntar-te és molt més reduit que el que es pot preguntar en un examen escrit i, per tant, l’avaluació és menys robusta. Pot sortir millor si et saps a la perfecció els punts que et pregunten, i pitjor si no et saps els que et pregunten, però si l’examen fos escrit tindries més oportunitats de demostrar el que saps i el que no.

La meva opinió és que és útil per a treballs i projectes, però per assignatures de teoria, on cal exposar el que saps d’una forma ordenada i més o menys extensa, el seu ús seria contraindicat.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: