iCountdown

Des de fa unes setmanes, rondava pel meu cap la idea de fer un widget per al Dashboard de Mac, però no tenia cap idea interessant (ni temps!) per a dur-la a terme, així que allà va quedar. Fa uns dies, però, i veient que no hi ha un widget (o almenys no l’he trobat) que compti la diferència entre dates, anys i mesos inclosos, n’he decidit fer un.

Aquest widget, que té per nom el títol d’aquest post, el vaig acabar ahir per tal d’avui acabar-li de donar els retocs, i ja està disponible. Fer widgets, si un té una idea de programar, és força fàcil, i més amb l’extraordinària eina Dashcode de Mac. Per a que sigui usable i fàcil d’utilitzar, però, la cosa es complica. Cal vigilar què introdueix l’usuari, i anar amb compte amb usos malintencionats que puguin fer perillar la seva estabilitat. Malgrat tot, val la pena.

L’ús és molt senzill. Anant a la part de configuració (part de darrera del widget), s’introdueix la data objectiu, amb precisió de segon, es desa, i el widget fa la resta. Se’ns mostrarà, a cada segon, quin és el temps restant, fins que haguem sobrepassat la data.A continuació podem veure l’exemple de com veure el que queda per al cap d’any.

Introduint la data

Introduint la data

Visualitzant el temps restant

Visualitzant el temps restant

Podeu baixar el widget d’aquest link, i està traduït a català, castellà i anglès. L’idioma es posa automàticament tot mirant la locale del vostre Mac. He obert també una pàgina en anglès per al repositori oficial de widgets, pel qual espero confirmació de que pengen el meu.

Edit (5 juliol de 2009): Acceptat a la web oficial de widgets! http://www.apple.com/downloads/dashboard/calculate_convert/icountdown.html

Espero que el gaudiu.

Anuncis

3 Respostes to “iCountdown”

  1. MrBlonde Says:

    No em puc baixar el widget, diu que no tinc permissos :(.

    El tema de quins mesos tenen 31 dies, anys de traspàs i tal, te l’has currat tu o ja ve mastegat per algun lloc?

    • Albert Bellonch Llargués Says:

      Doncs el tema aquest l’he fet tot jo, i em va portar força maldecaps paranoides xD Però si si, es la part més difícil!

      PD: Ja està el link correcte.

  2. iCountdown, a Dashboard Downloads! « Enaldi – El meu blog Says:

    […] 2009 — Albert Bellonch Llargués Avui tan sols una petita entrada. Com ja vaig anticipar l’altre dia, vaig envar el meu widget a la web oficial d’Apple, i finalment me l’han acceptat i ja […]


Deixa un comentari

